Minggu nie minggu boring aku
segala benda semua nya tak menjadi
tugasan ditempat kerja banyak yg tak siap
aku macam dah boring dan malas nak keje kat sekarang nie
bila ade satu projek..boss mintak aku study
apa yang diberi hanyalah satu drawing untuk aku baca
dari mana nak mula aku pun tatau...
dah lah kerja sorang2...nak bincang ngan saper pun tatau...
bila bincang dengan bosss..meleret-leret ceramah dia
seolah-olah aku tak buat kerja...
nama jer technician...tapi kerja macam engineer...
sepanjang aku kerja....nie la kerja diluar skop aku.
nak repair machine... aku...
nak drawing sesuatu projek .....aku
nak jaga operater... aku
nak tebas rumput... aku
nak bawa van kalau takde driver pun aku.
aku dah rasa macam nak giler keje kat situ...
kalau aku ade pembantu takpela jugak
sekit sebanyak.... apa yang jadi dah kurangkan mood aku nak keje kat situ.
aku rasa macam nak balik ke tempat lama.
saner happy jer keje.
leh jalan2 ikut lori...
malas keluar leh bawa forklift.
boss pun ok.
kalau aku cuti berkaitan ngan anak aku sakit...tak pernah boss potong gaji aku
kalau aku keluar naik lori...leh bawa anak aku jalan2
kalau nak bandingkan tempat lama ngan sekarang.... 1000x aku happy kat tempat lama.
segala benda semua nya tak menjadi
tugasan ditempat kerja banyak yg tak siap
aku macam dah boring dan malas nak keje kat sekarang nie
bila ade satu projek..boss mintak aku study
apa yang diberi hanyalah satu drawing untuk aku baca
dari mana nak mula aku pun tatau...
dah lah kerja sorang2...nak bincang ngan saper pun tatau...
bila bincang dengan bosss..meleret-leret ceramah dia
seolah-olah aku tak buat kerja...
nama jer technician...tapi kerja macam engineer...
sepanjang aku kerja....nie la kerja diluar skop aku.
nak repair machine... aku...
nak drawing sesuatu projek .....aku
nak jaga operater... aku
nak tebas rumput... aku
nak bawa van kalau takde driver pun aku.
aku dah rasa macam nak giler keje kat situ...
kalau aku ade pembantu takpela jugak
sekit sebanyak.... apa yang jadi dah kurangkan mood aku nak keje kat situ.
aku rasa macam nak balik ke tempat lama.
saner happy jer keje.
leh jalan2 ikut lori...
malas keluar leh bawa forklift.
boss pun ok.
kalau aku cuti berkaitan ngan anak aku sakit...tak pernah boss potong gaji aku
kalau aku keluar naik lori...leh bawa anak aku jalan2
kalau nak bandingkan tempat lama ngan sekarang.... 1000x aku happy kat tempat lama.
0 Comments
Hilang tangisan siapa yang tahu
walaupun mimpi sudah berlalu
hanya keringat hitam ku kayuh
luaran indah selalu dipandang
Dalam berpuluh datang bertamu
tiada satupun kau rasa jemu
biarkan yang hitam kita lupa
jadi bahan sejarah zaman berzaman
Kenangan di udara
izinkan kita bersaudara
kenal ayah ibu
kenal kesopanan
kenal hati budi
c/o
Bagaikan zikir memanggil datang memanggil
aku turut merasa sentosa hingga lena
kerna fikirmu
tak tahu,aku tak tau sepertimu
mengagumkan sendiri awanan bertamu
seolah bertahun bertemu
Kalau azimat di lembah azali
Jeritan sahabat kan kekal dihargai
kan kekal dihargai...
(p/s:lagu yang selalu aku dengar disuatu masa dahulu)
walaupun mimpi sudah berlalu
hanya keringat hitam ku kayuh
luaran indah selalu dipandang
Dalam berpuluh datang bertamu
tiada satupun kau rasa jemu
biarkan yang hitam kita lupa
jadi bahan sejarah zaman berzaman
Kenangan di udara
izinkan kita bersaudara
kenal ayah ibu
kenal kesopanan
kenal hati budi
c/o
Bagaikan zikir memanggil datang memanggil
aku turut merasa sentosa hingga lena
kerna fikirmu
tak tahu,aku tak tau sepertimu
mengagumkan sendiri awanan bertamu
seolah bertahun bertemu
Kalau azimat di lembah azali
Jeritan sahabat kan kekal dihargai
kan kekal dihargai...
(p/s:lagu yang selalu aku dengar disuatu masa dahulu)
Ari nie aku malas nak kuar maner2
jadi aku ngan dua hero kecik aku pegi kebelakang umah
untuk membersihkan laman belakang
kerengga punya la banyak kat pokok besar tu
nasib baik aku dah bakor sampah kat situ
abis lari entah kemana
yang tinggal cuma geng2 kerengga yang berhaluan kiri jer
yang degil lagi ketegaq.
letih gak buat kerje ngan parang pendek nie
kalau ade cangkul kan senang.
aku bersih nie bukan pasal ape...
kalau aku malas bawak emal ngan efan kuar nanti,
leh jugak la diaorg main kat belakang tu
tak la boring sangat.
Anyway..terima kasih buat emal ngan efan sebab tolong ayah tadi...
Sejak aku pindah nie...rasa cam malas nak kuar umah
aku sendiri pun tatau kenape
abis2 pun....sabtu cabut balik kampung mertua
isnin pagi lak cabut balik taiping...
antar dua2 putera kecik aku yg brutal tu pegi taska ngan tadika,
cabut lak pi tempat keje ngan org umah aku...
aku rasa macam tu jer rutin aku setiap minggu
mungkin kat sini aku takde kawan kot untuk berjumpa atau bersembang
tambah lak kat sini boleh dikategorikan kawasan warga pencen berkampung
umah ayah pun dah kat 2 bulan aku tak balik...
padahal setiap ari kau lalu amik emal balik tadika
entah la naper....
lepas abis keja lak....rutin aku setiap kali balik,
mesti bertandang di bilik belakang...
buat aper yer...??
tak lain tak bukan......
bersama teman setia aku dulu kini dan selamanya...
KOMPUTER aku....!!!!!!!!!
kuang kuang kuang....
tu jer kawan yang aku ade pun sekarang
yang sudi menemani aku hingga ke dinihari
aku tak dapt bayangkan aku hidup tanpa komputer...
leh mereng gak aku nanti....
sebetulnya aku pun tatau nak buat aper
jadi aku apdate la blog aku dengan nukilan yang mereng tahap koma nie...
aku sendiri pun tatau kenape
abis2 pun....sabtu cabut balik kampung mertua
isnin pagi lak cabut balik taiping...
antar dua2 putera kecik aku yg brutal tu pegi taska ngan tadika,
cabut lak pi tempat keje ngan org umah aku...
aku rasa macam tu jer rutin aku setiap minggu
mungkin kat sini aku takde kawan kot untuk berjumpa atau bersembang
tambah lak kat sini boleh dikategorikan kawasan warga pencen berkampung
umah ayah pun dah kat 2 bulan aku tak balik...
padahal setiap ari kau lalu amik emal balik tadika
entah la naper....
lepas abis keja lak....rutin aku setiap kali balik,
mesti bertandang di bilik belakang...
buat aper yer...??
tak lain tak bukan......
bersama teman setia aku dulu kini dan selamanya...
KOMPUTER aku....!!!!!!!!!
kuang kuang kuang....
tu jer kawan yang aku ade pun sekarang
yang sudi menemani aku hingga ke dinihari
aku tak dapt bayangkan aku hidup tanpa komputer...
leh mereng gak aku nanti....
sebetulnya aku pun tatau nak buat aper
jadi aku apdate la blog aku dengan nukilan yang mereng tahap koma nie...
Aku hidup sebatang kara
Ada tapi tiada
Nampak tapi tak nampak
Dekat tapi jauh
Tegur tapi tak berkata
Lihat tapi tak jumpa
Sampai bila semua ini akan berakhir
Sampai bila aku akan kesorangan
Tiada saudara untuk bermesra
Apatah lagi untukbergurau senda.
Aku kah yang bersalah?
atau mereka yang tak pernah endah
antara hak dan batil
semua mereka redah
Memang aku bersalah
kerana tak pernah memberi mereka muka
kerana tak paham kehendak mereka
demi pertahankan maruah keluarga.
Aku rindu zaman remaja
saat tiada siapa dalam keluargaku
sungguh bahagia rasanya
kerana tiada yang menganggu
Tapi kini...
hilang dek angkara seseorang
yang ingin menunjuk belang
tiada seorang pun ingin menahan
Ohhhhhhhh......
persetankan semua itu
siapa dia ...siapa aku
seribu kali aku tak pernah nak ambil tahu
yang aku tahu hanya keluarga aku
MEMANG AKU SALAH
SALAH AKU KERNA BENCI PADA NYA
TAPIII....
AKU PUAS!!!!!!!!
MARUAH MAMAKU TIDAK TERJEJAS....
Ada tapi tiada
Nampak tapi tak nampak
Dekat tapi jauh
Tegur tapi tak berkata
Lihat tapi tak jumpa
Sampai bila semua ini akan berakhir
Sampai bila aku akan kesorangan
Tiada saudara untuk bermesra
Apatah lagi untukbergurau senda.
Aku kah yang bersalah?
atau mereka yang tak pernah endah
antara hak dan batil
semua mereka redah
Memang aku bersalah
kerana tak pernah memberi mereka muka
kerana tak paham kehendak mereka
demi pertahankan maruah keluarga.
Aku rindu zaman remaja
saat tiada siapa dalam keluargaku
sungguh bahagia rasanya
kerana tiada yang menganggu
Tapi kini...
hilang dek angkara seseorang
yang ingin menunjuk belang
tiada seorang pun ingin menahan
Ohhhhhhhh......
persetankan semua itu
siapa dia ...siapa aku
seribu kali aku tak pernah nak ambil tahu
yang aku tahu hanya keluarga aku
MEMANG AKU SALAH
SALAH AKU KERNA BENCI PADA NYA
TAPIII....
AKU PUAS!!!!!!!!
MARUAH MAMAKU TIDAK TERJEJAS....







