Hahaha..naik bersawang dah blog aku nie...
bukan maleh nak update...tapi pemalas disebabkan kesibokan kerja.
kalau la macam nie..mana boleh nak jadi blogger tegar mcm kawan2 yg lain..kan !!!

Sepanjang aku tak update blog aku nie,byk yg terjadi dalam hidop aku.
dibulan puasa...hubungan aku dengan adikku lan kembali berbaik semula..satu yg aku harapkan sejak aku tak bertegur sapa dengannya(Lan...Abg Eman mintak maaf kalau ada salah yg Abg Eman buat...).Begitu jugak dengan ayah aku...semakin dekat rasanya aku dengan nya setelah dulu rasa terasing...kalau dengan adik aku pulak...ermmmdia dah makin pandai bawak kereta...(agak2 kemak tak kalau aku bagi dia bawak lagi..Muahaha)

Aktiviti semasa bulan puasa jugak banyak...selain pergi semayang terawih(sekali sekala jer kot)yg wajib dibuat ialah pergi ke pasar ramadan ngan putera kecik aku emal ngan efan...tak benda lain yg nak dibeli pun..cuma nak mencari ikan talapia bakar yg jadi menu wajib waktu berbuka.mlm pulak selau jugak berborak santai ngan kawan2 kat taman.Si Dukegong tak abis dengan mencari ilham membuat lagu,gitar kapok tak boleh tinggal punya.Si Jasmin menjadi pengikut setia aku dari dulu lagi..pantang ajak,On ajer dia.Aku kadang2 rindukan zaman dulu kala aku,zaman aku dengan mama aku.
Kalau ade mama masa bualan puasa...huh...!!! pasti meriah bangat.rasanya jarang aku pergi pasar ramadan masa ade arwah mama.Mama masak sedap bangat pasal tu terlupa wujudnya pasar buang duit tu... Kalau pasal kerja pulak,tak menang tangan aku nak siapkan semua benda sebelum aku bercuti.udah la buat kerja sorang2,takde pembantu pulak tu...nasib baik la aku nie jenis rilek dalam diam..maleh nak membebel kat bos..pasal aper.....pasal dia bos... aku mana boleh lawan bos,lain la aku nie bos.kan kan kan!!! Dah settle semua...3 hari sebelum raya,bermula kerja gila yg aku buat...iaitu operasi mengecat rumah mertua aku dalam masa 2 hari luar dan dalam...huh rasa tercabar jugak,tapi pasal sayang mertua aku.permintaan mertua aku dapat jugak aku selesaikan.Dah abis...??? belum lagi kot,selesai semua tu,aku cabut balik pulak sehari sebelum raya pulang ke umah ayahanda tercinta untuk selesaikan kerja2 yg belum selesai.Pergi beli barang2 untuk masak juadah raya.akhirnya aku berbuka puasa dalam kereta dengan menikmati rokok sebatang dan jugak air twister adik aku.org dah buka puasa sejam baru aku buka puasa.tu pun tak makan kat umah..pi makan kat nasi kandar Pelita.saper bayar....adik aku la..dia kan jadi org kaya baru sejak belajar nie..hahaha.selesai membeli belah kar Giant ngan Taiping Sentral...aku cabut pergi Bazar Raya depan TJ.Ya ALLAH...punya la sesak kat situ...aku pergi beli baju sehelai jerpastu balik.Pukul 12 mlm baru pergi beli laksa kat kedai Kadir..nasib la tutup lewat malam tu,kalau tak jawabnya raya ade kuah takde laksa la.Mlam raya tu meriah sangat pasal member2 yg la 19 tahun 20 tahun tak jumpa akhirnya balik.salah sorang yg aku dah lama tak jumpa Mafrudy @ Adik(adik pedoy) merangkap pengurus HUJAN BAND.amboi mak..org hebat leh dtg umah aku jalan kai jer ngan seluar pendek.dari dulu sampai sekarang still camtu tu ko Adik...!! Tapi aku sempat sembang ngan dia sejam mcm tu jer pasal si Jasmin mintak tolong aku antor dia pegi Taiping Sentral...alang2 keluar,aku ngan eja on da way pergi beli barang2 yg tertinggal nak beli sebab sesak tai kat Bazar Raya.Sempat jugak aku beli baju melayu tuk pakai raya.hahaha...baju melayu aku beli jam 4.15 pagi raya.best kan...!! lupa lak aku nak bagi tau..baju tu,Adik aku si CT sponser... Udah selesai semua yg nak buat...tinggal kerja untuk yg pompuan buat jer,aku...!!! layan tido la balik tu pasal 8 lebih udah mau pegi solat raya.nasib la Si Jasmin dtg umah..kalau tak,terbabas la solat raya aku.Thanks Jasamin pasal kejut aku.
Dah Habis...??? Sabor sabor.... Belum lagi...kisah nya masih panjang......
Nak tahu apa selanjutnya??? tunggu lepas nie yer,pasal aku dah tak larat nak taip dah dek kerana kerenah emal ngan efan...(macam otromen ngan raksakse...abih bersepah umah mertua aku).